2ndWEB is een product van bruno uno studio | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Contact | Copyright 2ndWEB 2017 ©
 
  Home 2ndweb informatie Bekijk de ontwerpen uitbreidingen Prijzen Bestel nu uw 2ndWEB website! Meest gestelde vragen
 
 
FAQ
bestel nu!


    → In the spotlight:

 
→ B2B
→ Logo in a Second!
→ Recent
→ Testimonals
→ Nieuwsbrief

Frequently Asked Questions / Veel gestelde vragen

3 MEEST GESTELDE VRAGEN:
  
1 - Hoe stel ik mijn EMAIL IN? KLIK HIER

2 - Waar vind ik de handleidingen? HANDLEIDINGEN

3 - Hoe werkt WEBMAIL? : https://webmail.dinamite.nl/src/login.php 

 
A. Algemene vragen

  1. Hoeveel hoofdpagina's krijg ik bij mijn 2ndWEB website?
  2. Hoe lang is mijn 2ndWEB website geldig?
  3. Kan ik mijn reeds bestaande website tot 2ndWEB website laten ombouwen? En zo ja, zijn hier extra kosten aan verbonden?
  4. Als ik een ontwerp niet meer wil kan ik dan een ander ontwerp krijgen?
  5. Huur of koop ik een domeinnaam van 2ndWEB?

B. Technische vragen

  1. Hoe wordt mijn site gevonden in Google?
  2. Hoe zorg ik dat ik hoog in de ranking kom bij zoekmachines in het algemeen.
  3. Hoe zorg ik dat mijn site via trefwoorden wordt gevonden?
  4. Bieden jullie een dienst aan om mijn site hoog in de resultaten van google te laten komen?
  5. Hoe kan ik zien hoeveel mensen mijn site hebben bezocht?
  6. Mijn browser blijft de image manager blokkeren, zelfs nadat ik heb aangegeven pop-ups toe te staan. 

C. Hoe beheer ik mijn 2ndweb?

Hiervoor wijzen we u graag door naar de speciale 2ndWEB Beheer Handleiding en de tevens door 2ndWEB geschreven Editor Handleiding

D. E-mail instellingen 

  1. Hoe stel ik mijn account in?
  2. Wat zet ik bij server inkomende e-mail?
  3. Wat zet ik bij uitgaande e-mail?
  4. Waar kan ik het webmail vinden?
  5. Waar staat het handboek voor de e-maildienst?
  6. Autoresponder instellen
  7. Wachtwoord wijzigen
  8. POP of IMAP


A. Algemene vragen

1. Hoeveel hoofdpagina's krijg ik bij mijn 2ndWEB website?
Dit is sterk afhankelijk van het door u gekozen ontwerp. Bij Ontwerpen kunt u per ontwerp bekijken hoeveel hoofdpagina's in het ontwerp zijn opgenomen. Sommige ontwerpen hebben een onbeperkte mogelijkheid voor het aantal hoofdpagina's.

2. Hoe lang is mijn 2ndWEB website geldig?
Uw 2ndWEB website is geldig vanaf het moment dat u uw bestelling heeft geplaatst en uw domeinnaam actief is en van 2ndWEB de login gegevens heeft ontvangen tot minimaal een jaar later.

3. Kan ik mijn reeds bestaande website tot 2ndWEB website laten ombouwen? En zo ja, zijn hier extra kosten aan verbonden?
Ja, dat kan. Het laten ombouwen van een eigen ontwerp (of template) tot een 2ndWEB website kost minimaal € 249,- (excl. 21% btw). Dit ontwerp wordt daarna opgenomen in het 2ndWEB assortiment. Afhankelijk van specifieke aanpassingen zullen de kosten geoffreerd worden.

4. Als ik een ontwerp niet meer wil kan ik dan een ander ontwerp krijgen?
Dat is in principe mogelijk. Het kan zijn dat dit in uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld wanneer u een op maat gemaakt ontwerp heeft, niet mogelijk is. De kosten van het aanpassen van het ontwerp worden daarom per geval bekeken.

5. Huur of koop ik een domeinnaam van 2ndWEB?
Als u een 2ndWEB website aanschaft bent u voor minimaal een jaar eigenaar van de domeinnaam. Het beheer van de domeinnaam doet 2ndWEB.

B. Technische vragen

1. Hoe wordt mijn site gevonden in Google?
Er zijn een paar factoren die van belang zijn om uw site zo hoog in de google zoekresultaten te laten eindigen. Allereerst hoeft de website niet te worden aangemeld bij Google. Uw website wordt op 2ndWEB.nl geplaatst. Dat geeft een hogere toekenning dan de aanmelding. Een zogeheten zoekrobot komt je site dan doorzoeken en plaatst hem in de Google resultatenlijst. Het hart van de google software is PageRank(TM), een systeem waarmee pagina's geordend kunnen worden. Op welke plaats je eindigt in de google resultaten hangt af van een aantal zaken. De belangrijkste zaken volgens het helpcentrum van google:

Pagina beoordeling hangt af van de unieke democratische natuur van het web door gebruik van zijn vaste link structuur als een indicator van een individuele pagina belangrijkheid. Bijvoorbeeld, Google interpeteert een link van page A naar page B als een stem, van page A, voor page B. Maar, Google kijkt naar meer dan alleen het aantal stemmen, of het aantal links dat een pagina krijgt; het analyseert ook de pagina die een stem uitbrengt. Stemmen van pagina's die zelf "belangrijk" zijn wegen zwaarder, en helpen om andere pagina's "belangrijk" te maken. Belangrijke, hoge-kwaliteit sites ontvangen een hogere PageRank, welke Google zich elke keer dat er een zoekopdracht uitgevoerd wordt, herinnert. Natuurlijk betekenen belangrijke sites niets voor u als ze niets te maken hebben met uw zoekopdracht. Daarom combineert Google PageRank met hoogwaardige tekstherkennings technieken om pagina's te vinden die én belangrijk én relevant zijn voor uw zoekopdracht. Google doorzoekt de hele site op aantal keren dat uw zoekterm(en) voorkomen en bekijkt alle aspecten van de inhoud van een pagina (en de inhoud van pagina's die naar die pagina linken) om te bepalen of het een goed resultaat is voor uw zoekopdracht.

2. Hoe zorg ik dat ik hoog in de ranking kom bij zoekmachines in het algemeen.

Wanneer een nieuwe site verschijnt in de website lijst van 2ndWEB.nl dan zal hij naar de eerste pagina van uw site gaan. Deze pagina is dus belangrijk. De zoekmachine kijkt o.a. naar: De Titel.
Zorg ervoor dat een titel niet te kort is en dat hij belangrijke trefwoorden bevat via waar uw site gevonden kan worden. De eerste 20-30 regels.
Na de titel bekijkt een zoekmachine de eerste 20-30 regels van de pagina. Het is daarom belangrijk hier een goede samenvatting te geven van de site met veel trefwoorden. De META tags.
Niet alle zoekmachines ondersteunen meta tags omdat er veel misbruik van wordt gemaakt. In meta tags kun je keywords, en een beschrijving van je site plaatsen. Let op het juiste gebruik van trefwoorden. Een trefwoord is gelijk aan het zoekwoord welke een gebruiker van een zoekmachine opgeeft.

3. Hoe zorg ik dat mijn site via trefwoorden wordt gevonden?

Via zogeheten meta tags kunnen trefwoorden worden opgegeven zodat een site accurater kan worden geïndexeerd door zoekmachines, maar hier moet ook bij worden gezegd dat dat niet altijd het geval is. Om een voorbeeld te geven in een geval waarin dit wel zo is: uw homepage zal door zogeheten “zoekrobots” van een zoekmachine of een aantal zoekmachines, worden bezocht om uw site te indexeren. Elke zoekmachine doet dit anders. Sommige grote zoekmachines die indexeren homepages door de eerste paar regels van de homepage te indexeren. Dus als de eerste paar regels van je homepage zijn: Dank aan:…. dan is dat wat wordt geïndexeerd. Met behulp van de meta tag description kan er verschillende trefwoorden worden ingevoerd die als beschrijving van de site worden laten zien in google. Met behulp van de meta tag keywords kunt u trefwoorden opgeven waarop u site kunt opzoeken.

Er moet echter gezegd worden dat het gebruik van meta-tags absoluut niet garandeert dat uw site wordt gevonden in zoekmachines.

4. Bieden jullie een dienst aan om mijn site hoog in de resultaten van google te laten komen?
2ndWEB biedt geen speciale dienst aan om een site hoog in de zoekresultaten te laten komen. Het zogeheten Search Engine Optimization staat als dienst centraal bij verschillende bedrijven. Wilt u meer weten dan de hierboven beschreven mogelijkehden en tips, dan kunt u bij die bedrijven terecht door in google op 'zoekmachine optimalisatie' te zoeken. Let wel: sommige bedrijven bieden SEO aan door 'illegale' trucs uit te voeren waardoor uw site wellicht uit de google database wordt verbannen.

5. Hoe kan ik zien hoeveel mensen mijn site hebben bezocht?
Als u achter uw webadres /wwwstats in typt dan komt u op de statistiekenpagina van uw website. Hier kunt u zien onder andere hoeveel mensen uw pagina hebben bezocht. Als u webadres bijvoorbeeld www.mijnwebsite.nl is, dan hoeft u er alleen maar /wwwstats achter te typen > www.mijnwebsite.nl/wwwstats.

In het document dat u hier kunt downloaden (Adobe PDF) vindt u een uitleg over AWstats en Webalizer. (2ndWEB biedt de statistieken aan als gratis dienst maar levert geen ondersteuning op deze statistiekprogramma's).

6. Mijn browser blijft de image manager blokkeren, zelf nadat ik heb aangegeven pop-ups toe te staan.
Wellicht is er een toolbar van een externe partij (bijvoorbeeld Google Toolbar) gekoppelt aan de browser. Kijk in dat geval naar de instellingen van deze toolbar en zorg dat deze geen pop-ups meer blokkeert.

D. E-mail instellingen

Inkomende e-mail (POP3) poort: 995 (standaard instelling)

1. Hoe stel ik mijn account in?
Wanneer u een e-mail heeft ontvangen (op uw bestaande e-mailadres) van 2ndweb met uw mailgegevens is uw account geactiveerd. U kunt mail lezen en ontvangen via webmail of anders via outlook express, outlook, thunderbird etc. Bij account of account settings kunt u uw gegevens toevoegen.

Accountname: Uw volledige e-mailadres, bijvoorbeeld info@2ndweb.nl
Wachtwoord: het wachtwoord wat u van 2ndWEB heeft ontvangen in uw e-mail.

2.Wat zet ik bij server inkomende e-mail?
Bij inkomende mail zet u: securemail.dinamite.nl
poort voor POP3: 995 en SSL uitvinken
poort voor IMAP: 993 

3. Wat zet ik bij uitgaande e-mail server? (SMTP)
Bij uitgaande mail zet u:de smtp van uw inbel-provider (internetprovider), bijvoorbeeld: SMTP.knp.nl of SMTP.versatel.nl. Overigens kunt u hier ook securemail.dinamite.nl invullen, alhoewel dit niet door alle providers wordt ondersteund.

Mocht u securemail.dinamite.nl toch willen gebruiken zijn de volgende instellingen vereist:

Hotmail, Live, Outlook (online)
SMTP poort: 25 en SSL uitvinken)

Microsoft Outlook:
3.1

mail SMTP instellingen

3.2 Meer instellingen

mail SMTP instellingen

3.3 Meer instellingen

meer mail instellingen



=================
Thunderbird van Mozilla



4. Waar kan ik de webmail vinden?
Via deze link gaat u naar webmail: https://webmail.dinamite.nl/ U logt in met de gegevens die u heeft gekregen via uw mail van 2ndweb.

5. Waar staat het handboek voor de e-maildienst?
Komt u er nog steeds niet helemaal uit, dan kunt u het handboek ook nog raadplegen.

Handboek: http://handboek.dinamite.nl/browse.php?id=4.

6. Autoresponder instellen
Wanneer u bijvoorbeeld op vakantie gaat kunt u elke ontvangen e-mail met een automatische, standaard bericht laten beantwoorden.

Hiervoor dient u in te loggen in het Dinamite Service Center (https://service.dinamite.nl/). Dit doet u met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord dat u gebruikt bij uw e-mail, u dient uw volledige e-mail adres in te vullen (voorbeeld: gebruikersnaam = info@webadres.nl). Eenmaal ingelogd moet u Autoresponder op 'Aan' zetten in plaats van 'Uit'. Er verschijnen meer velden waar u de periode en het bericht op kan geven. Opslaan kan met de knop 'Wijzigingen opslaan' onderaan de pagina.

7. Wachtwoord wijzigen
Wanneer u het wachtwoord wilt wijzigen naar een makkelijk te onthouden wachtwoord, dient u in te loggen in het Dinamite Service Center (https://service.dinamite.nl/). Dit doet u met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord dat u gebruikt bij uw e-mail, u dient uw volledige e-mail adres in te vullen (voorbeeld: gebruikersnaam = info@webadres.nl). Het nieuwe wachtwoord kan zo worden ingevoerd en opgeslagen.

8. POP of IMAP

Er zijn 2 manieren om je e-mail op te halen: POP en IMAP. Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail wordt gedownload van de mailserver en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan. Welk protocol de voorkeur geniet, ligt volledig aan jou. Als je je e-mail op meerdere locaties wilt kunnen lezen, je e-mail veilig wilt bewaren of schijfruimte op je harde schijf wilt besparen, dan kun je het beste kiezen voor IMAP. Wil je echter graag alle e-mail zelf archiveren, schijfruimte op je webserver besparen of heb je geen constante verbinding met internet, dan is POP vaak een betere keuze. Voor- en nadelen
Het POP-protocol heeft als voordeel dat het aantal berichten dat je op kunt slaan gelijk is aan de capaciteit van je computer. Maar het lezen van je e-mail op verschillende computers of e-mailprogramma's zal voor problemen zorgen. Bovendien zal je al je e-mail kwijtraken als je computer crasht. IMAP lost de nadelen van POP op: je kunt meerdere applicaties gebruiken om dezelfde inbox te benaderen en je e-mail blijft bewaard als je computer crasht. Echter is het iets lastiger om je e-mail offline te lezen, omdat de e-mail op de server staat. Bovendien gebruikt e-mail opslagruimte van je webruimte bij je provider. Richtlijnen
Het is volledig aan jou welk protocol je wilt gebruiken. Hieronder volgen enkele richtlijnen:
  • Gebruik POP óf IMAP. Allebei tegelijk gebruiken zal voor problemen kunnen zorgen;
  • Gebruik IMAP als je je e-mail op meer dan één computer (of apparaat) wilt kunnen lezen;
  • Als je meerdere programma's wilt gebruiken, gebruik dan voor ieder programma IMAP;
  • Webmail werkt met IMAP. Gebruik je je webmail naast je e-mailprogramma, gebruik dan IMAP;
  • Sommige programma's bieden de optie om bij het gebruik van POP de e-mail op de server te laten staan. Als je dit gebruikt, overweeg dan IMAP.


Heeft u zelf nog vragen? Stel ze aan faq@2ndWEB.nl

 

Stap als bestaande 2ndWEB-klant over op ons nieuwste product Site in a Second en ontvang een aanzienlijke korting. Volledig geschikt voor mobiel tablet en desktop! Vernieuwde technieken en de gebruiksvriendelijkheid die je gewend bent is verder verbetert. Kijk op www.siteinasecond.nl en informeer naar jouw mogelijkheden!

2ndWEB CRM Bundel

3 uitbreidingen in 1:

  1. Nieuwsbrief in stijl van uw eigen website € 99,-
  2. Adressenbestand (CRM) 
    € 199,-
  3. Contactformulier Plus met koppeling naar CRM
    € 99,- 

Normaal       :        € 397,-
Bundel prijs  :        € 298,-
                           ----------
Uw Korting  :        € 99,-


(alle prijzen excl. 21% btw)